Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

VILA udvider med smykkeserie

For første gang lancerer Bestseller-brandet en kollektion bestående af smykker for at generere mersalg ude i butikkerne, fortæller VILAs Chain & Content Manager.
For første gang lancerer Bestseller-brandet en kollektion bestående af smykker for at generere mersalg ude i butikkerne, fortæller VILAs Chain & Content Manager.

EFFECTS by VILA er navnet på en accessoriesgruppe, der i øjeblikket tæller blandt andet iPhone-covers og nøgleringe, som lægger sig i forlængelse af VILAs univers. Og nu udvider VILA med en nikkelfri smykkekollektion, der består af ringe, armbånd, øreringe og halskæder.

Smykkeserien har været på markedet i knapt to uger, og den er blevet taget rigtig godt imod, fortæller Nina Graakjær Bliddal, der er Chain & Concept Manager hos VILA.

”Feedbacken er positiv, og vi hører fra butikkerne, at kunderne synes, at smykkerne er spændende. Vi følger omsætningen nøje, og vi kan se, at der er god aktivitet på alle styles,” uddyber hun.

Priserne starter fra kr. 59,95, og Nina Graakjær Bliddal fortæller, at det er vigtigt, at priserne på smykkerne matcher det prisniveau, som tøjet har. VILAs position i modelandskabet er at skabe tøj til konkurrencedygtige priser, og det samme gælder EFFECTS by VILA, forklarer hun og tilføjer:

”Man er selvfølgelig altid i konkurrence, men smykketiltaget er tiltænkt vores retailbutikker, hvor smykkerne fungerer som et supplement til kollektionerne – en fin detalje, som fuldender looket. VILA er en high street fashion-butik hvor smykker er en del af varesortimentet.”

Indtil nu har VILA-butikkerne forhandlet Pieces-smykker, og hvorvidt smykkerne fra søsterbrandet skal sælges side om side med VILAs smykker er op til den enkelte franchisebutik, forklarer Nina Graakjær Bliddal.