Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland, Udland

Dyrberg/Kern øger indsatsen på udenlandske markeder 

Dyrberg/Kern får travlt det sidste kvartal af året med butiksåbning og ny PR-samarbejde, der skal efterkomme international efterspørgsel.
Dyrberg/Kern får travlt det sidste kvartal af året med butiksåbning og ny PR-samarbejde, der skal efterkomme international efterspørgsel.

Efteråret 2016 byder på en øget indsats på det norske og britiske marked for Dyrberg/Kern. Den 1. oktober vil det britiske PR-bureau, Fabric PR, stå for PR på det britiske og irske marked som et led i en større fokusinvestering i UK.

”Det britiske marked viser, trods Brexit, stort potentiale. Vi mærker en større efterspørgsel på dansk design, og yderligere falder Dyrberg/Kerns æstetiske udtryk i god jord hos den engelske forbruger. Vi har et stærkt agentteam baseret i England, og det virker derfor naturligt for os at arbejde tæt sammen med den britiske presse for at skabe et større brand awareness og på den måde udvikle efterspørgslen yderligere,” siger Global Marketing Manager, Pia Mia Fellah, og uddyder, at Dyrberg/Kern ønsker at få godt fat i den yngre befolkning:

”Fabric PR er lokaliseret i East London, hvor det vrimler med trendsættere og kreative hjerner, som også afspejler sig i Fabric PRs brandportefølje. Vi ønsker, at få Dyrberg/Kern sat i dennne cool og rå kontekst.”

Måneden efter folder Dyrberg/Kern virksomheden ud på endnu et marked, da de den 18. november åbner deres nye conceptstore i Oslo. Norge har længe været et vækstmarked for Dyrberg/Kern, og de oplever, at interessen for dansk design er voksende.

”Norge har i mange år, været et af vores mest succesfulde markeder, og vi har derfor besluttet, at det er på tide at give vores nuværende kunder den fulde Dyrberg/Kern-oplevelse, samtidig med, at vi investerer i og engagerer nye, potentielle kunder. Vi ønsker, at butikken skal fungere som en form for norsk omnichannel – den skal forene det stigende online marked, samtidig med at kundeplejen og Dyrberg/Kern-universet holdes helligt,” siger CEO og kreativ direktør, Henning Kern.