Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland, Modeuge

The Jewellery Room har internationale ambitioner

For syvende gang afholder Pernille og Charlotte Møbjerg The Jewellery Room under den københavnske modeuge, og det internationale fokus er øget siden sidst.
For syvende gang afholder Pernille og Charlotte Møbjerg The Jewellery Room under den københavnske modeuge, og det internationale fokus er øget siden sidst.

Pernille og Charlotte Møbjerg vil have The Jewellery Room ud over Danmarks grænser – på flere måder. The Jewellery Rooms fremadrettede satsning bliver udfoldet med en række tiltag under den kommende modeuge og i den nærmeste fremtid. Først og fremmest gæster internationale brands smykkemessen. Derudover eksisterer The Jewellery Room nu også som en online platform, og på længere sigt er målet at starte et Jewellery Room i udlandet.

I år bliver åbningstalen til smykkemessen afholdt af Net-A-Porter og af en af Londons førende smykketrendeksperter fra smykkeagenturet, ADORN insight. Net-A-Porter vil blandt andet tale om smykker i moden, og hvorfor dette er et højt prioriteret område for dem som en af verden førende onlineportaler.

Nye gæster på messen
De danske smykkebrands bliver under modeugen suppleret af internationale brands, der også viser sine smykker frem på The Jewellery Room.

”Vi har fået en masse positive henvendelser fra brands rundt omkring i verden, som har hørt om The Jewellery Room. De vil gerne være med under Copenhagen Fashion Week, så det er en naturlig udvikling at udvide konceptet til også at favne internationale brands,” fortæller Pernille Møbjerg Knudsen. Et af de britiske brands, der deltager på smykkemessen er Sammie Jo Coxon.

“The Jewellery Room er er en god måde for mig som britisk designer at udvide til det internationale marked. København er kendt for at føre smykkebrands ud i verden, hvilket gør det til det perfekte sted at fremvise min kollektion,” siger grundlægger og smykkedesigner, Sammie Jo Coxon.

Et online mødested
Et andet tiltag er at skabe en digital version af The Jewellery Room, hvor brands og presse forbindes, og som skal fungerer som en forlængelse af det fysiske modeuge-event. Her kan pressen downloade packshots og imagebilleder fra de forskellige brands, og blandt andet Vogue, Instyle, W Magazine og Marie Claire er allerede brugere af thejewelleryroom.dk.

”Efterspørgslen har givet os en styrket tro på, at der er en niche og et stort potentiale for en international smykkeplatform,” siger Charlotte Møbjerg.

Næste skridt er at udbrede konceptet og afholde The Jewellery Room på udenlandsk jord, og planen er, at det bliver i London til efteråret i 2017.

”Vi har fundet vores engelske samarbejdspartner, og dialogen med British Fashion Council er allerede i gang. British Fashion Council spiller en væsentlige rolle, hvis man vil cementerer sig under London Fashion Week. De sætter scenen under modeugen på samme måde som DAFI, så de er enormt vigtige at have med på holdet.”

The Jewellery Room har åbent fredag den 12. August fra klokken 10.30-16 i Nikolaj Kunsthal. Læs mere her.