Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland, Udland

Forskellige PR-profiler skal styrke Bitte Kai Rand i Norden

Tre nye PR-bureauer er ansat af det danske brand til at varetage al kommunikation fremadrettet – en strategi, der skal efterkomme efterspørgslen i Skandinavien, fortæller PR-manager Rikke Dyrholm.
Tre nye PR-bureauer er ansat af det danske brand til at varetage al kommunikation fremadrettet – en strategi, der skal efterkomme efterspørgslen i Skandinavien, fortæller PR-manager Rikke Dyrholm.

Bitte Kai Rand har i de senere år åbnet flere flagshipbutikker i Skandinavien med fokus på at imødekomme væksten på disse markeder. I den forbindelse har de valgt at teame op med nye pr-bureauer for at stille skarpt på kommunikationen, og sikre, at de rammer ned i de rigtige forbrugersegmenter. Ligeledes er Rikke Dyrholms position som PR-Manager relativt ny, også med det formål at styrke det strategiske kommunikantionsarbejde.

Det danske PR-bureau Who’s PR kommer fra 1. juli til at orkestrere brandets kommunikation i Danmark. Udover Who’s PR, så har Bitte Kai Rand indledt samarbejde med det stockholmske PR-bureau Modinåkerlind og This Is PR i Oslo. Det er ifølge Rikke Dyrholm svært at finde et PR-bureau, som gør det lige godt i alle lande, og derfor har Bitte Kai Rand altså valgt at sprede deres PR-aktiviteter ud til forskellige bureauer, med hver deres ekspertise.

”Vi har valgt at gå med mindre bureauer, som har langt mere målrettede profiler og som har brands, vi gerne vil ses sammen med. Samtidigt har de hver især nogle interessante og alternative tilgange til udvikling af PR, som er content-baseret. Modinåkerlind i Sverige har eksempelvis nogle særlige initiativer i forhold til at afholde pressedage og This Is PR i Norge var oprindeligt i musikbranchen – de bidrager med nogle andre metoder til at opnå målrettet synlighed for brands,” forklarer Rikke Dyrholm.

Samarbejdet skal være med til at udvikle og pleje Bitte Kai Rands kundeskare i Norden, blandt andet med fokus på mere målrettet inklusion af den yngre del af målgruppen.

“Skandinavien er vores største marked, så det giver god mening at stille skarpt på vores målgrupper i disse lande. PR er et tæt samarbejde, der handler om at få de gode historier om brandet ud – at få formidlet vores identitet. Vi skal vise hele tiden vise, hvordan vi skiller os ud og forbliver relevante,” lyder det fra Rikke Dyrholm.

Bitte Kai Rand begynder samarbejdet med det svenske og norske PR-bureau pr. 1. august.