Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland, Økonomi

Shamballa Jewels sikrer langsigtet finansiering

Det danske smykkebrand er klar til at tage hul på deres ekspansionsstrategi efter at have sikret sig finansiering på 15 mio. kr. fra Vækstfonden.
Det danske smykkebrand er klar til at tage hul på deres ekspansionsstrategi efter at have sikret sig finansiering på 15 mio. kr. fra Vækstfonden.

”Det sker ikke hver dag, at et dansk brand, der er specialiseret i at designe eksklusive smykker får denne form for finansiering” fortæller Mikkel Kornerup, stifter og administrerende direktør for Shamballa Jewels.

Mikkel Kornerup uddyber, at midlerne er øremærket til udvidelse af brandets internationale detailaktiviteter og skal altså bruges til at åbne flere butikker i udlandet, hvilket hele tiden har været en del af firmaets strategi. Shamballa Jewels har i øjeblikket en flagskibsbutik i København og en specialbutik i Zürich samt yderligere 70 salgssteder hos juvelerer i 32 lande verden over. Mikkel Kornerup fortæller, at de forventer at åbne to til tre nye flagskibsbutikker i Europa og USA inden 2018 samt at udvide antallet af shop-in-shops og franchisetagere.

Shamballa Jewels, der også fejrer sit 10 års jubilæum i år, betragter Vækstfondens finansiering som en anerkendelse og mulighed for at udvikle brandet i den retning, som det længe har været ønsket.

“At have Vækstfonden som partner er for os et skulderklap og en betydningsfuld godkendelse af vores mål og idéer. Fordelen for os ved at vælge Vækstfonden er, at vi har fået en langsigtet finanseringspartner. En partner, som kan være med til at styrke vores vækst gennem åbning af nye butikker,” fortæller Mikkel Kornerup.

Jonas Kristiansen fra Vækstfonden supplerer:

”Shamballa Jewels har unikke produkter og nyder stor efterspørgsel både i Danmark og i udlandet, og Vækstfonden ser frem til at følge virksomhedens videre udvikling.”

Brødrene Mads og Mikkel Kornerup, som sammen ejer Shamballa Jewels supplerer ligeledes investeringen fra Vækstfonden med personlige midler for yderligere at fremme ekspansionen.

Denne artikel er produceret i samarbejde med The Jewellery Room, der leverer nyt fra og om smykkebranchen.