Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Bruun Rasmussen: Man kan gøre et fantastisk køb

Vækstmuligheder og en stigende interesse er grunden til Bruun Rasmussen i disse dage afholder auktion på en lang række af luksuriøse modebrands.
Vækstmuligheder og en stigende interesse er grunden til Bruun Rasmussen i disse dage afholder auktion på en lang række af luksuriøse modebrands.

Lige nu kan du byde på tørklæder fra Hermés eller en ikonisk ‘Kelly’ taske, kufferter fra Louis Vuitton, Céline støvler og den klassiske Chanel 2.55 kuverttaske. Bruun Rasmussen kastede sig sidste år over at prøve kræfter med at auktionere secondhand luksusvarer, og det er håbet, at det skal blive en tilbagevendende event to gange årligt, fortæller Lise Jacobsen, der er ansvarlig for auktionen.

”Det er planen, at vi fremover afholder en fashion-auktion hvert efterår og hvert forår. Sommeren er ikke en god tid for, da vi har lukket i juli og auktionsmarkedet plejer generelt at stilne af mod slutningen af juni. Efteråret er bedre end december, fordi vintage-shopping er noget kvinder selv gør, og egner sig ikke umiddelbart som julegave.”

Bruun Rasmussen er et traditionelt auktionshus, der har fokus på klassiske auktionsemner som malerier, antikviteter og design. Mode er et helt nyt territorium, der skal opdyrkes og markedsføres via helt nye kanaler, som blandt andet modeblogs.

LÆS OGSÅ: “Bruun Rasmussens afholder sin første rene mode-auktion”

”Mode og for den sags skyld også smykker, er et forretningsområde i vækst, som udgør en stigende andel af auktionshusets samlede omsætning” siger Lise Jacobsen. Ifølge hende afhænger fashion-auktionernes succes fremadrettet af at ramme de rigtige kunder, som gerne må være yngre kvinder i 30’erne og 40’erne. Det kræver blandt andet, at der lægges en målrettet strategi for at nå de modebevidste kunder på andre kanaler end auktionshusets egen platform og annoncering i traditionelle trykte medier.

Den sidste fashion-auktion var en stor succes, og har kun givet mere blod på tanden til at forsætte. ”Vi har ikke helt så mange emner med denne gang, fordi vi har været lidt skrappere i udvælgelsen. Vi har lært, at det bedst kan svare sig at sælge internationale mærkevarer, som Chanel, Hermès, Louis Vuitton og lignende, og ofte kan man gøre et fantastisk køb. Danske mærker er svære at afsætte på auktionsmarkedet. Det er generelt nemmere at sælge tasker end tøj, så vi satser primært på dem samt pelse og tilbehør som sko, støvler, tørklæder og bælter” konstaterer Lise Jacobsen.

Auktionen er i fuld gang, og man kan byde på de omkring 80 forskellige produkter frem til den 4. maj 2016. Se mere her.