Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland, Økonomi

Boozt.com vækster og vokser ud af gamle lokaler

I årets tre første måneder har Boozt.com præsenteret en vækst i omsætning på over 100% i forhold til sidste år. Ambitionen er at være i top tre over onlinebutikker i Skandinavien, lyder det flerstemmigt fra direktionen.
I årets tre første måneder har Boozt.com præsenteret en vækst i omsætning på over 100% i forhold til sidste år. Ambitionen er at være i top tre over onlinebutikker i Skandinavien, lyder det flerstemmigt fra direktionen.

Siden etableringen af Boozt.com i 2009 har det været et foretagende med vokseværk, og webshoppen regner med en omsætning på godt over en milliard kroner i 2016.
Det overordnede mål er at blive at blive Skandinaviens førende online-modebutik – her er konkurrencen lige nu størst fra Zalando, Nelly og Ellos. Det, der skal sikre Boozt.com en placering i top tre som favorit i de nordiske forbrugeres bevidsthed, er kurateringen af et nøje udvalgt brand sortiment.

”Vi adskiller os ved ikke at have nogen egenproduktion, og det gør, at vi tilbyder vores kunder et udvalg af de stærkeste kvalitetsbrands – og ikke en masse ukendte mærker, hvor de ikke ved, hvad de kan forvente” siger Boozt.com CMO, Peter G. Jørgensen, og fortæller, at fremgangsmåden altid har været at tage et land ad gangen og lære det at kende – i dag er Danmark og Sverige de stærkeste markeder og står for omkring 70-75% af omsætningen.

Ny location nødvendig for vækst
Og det er ikke bare de sorte tal på bundlinjen, der formerer sig – Boozt.com er også vokset ud af deres lokaler, og er rykket til et spritnyt hovedsæde i Hyllie i Malmø, som med sine 2.000 m2 kommer til at huse de fleste af virksomhedens i alt 160 ansatte.

”Flytningen er endnu et skridt på vejen mod at blive Skandinaviens førende online-modebutik, og vi regner med at både antal ansatte, ordrer til distributører og omsætning fortsætter med at stige i 2016,” fortæller Hermann Haraldsson, administrerende direktør i Boozt.com og påpeger, at for at forsætte den positive udvikling, skal Boozt.com satse på stordriftsfordele og effektiv kundeservice.

Stordriftsfordelene sker blandt andet ved en allerede igangsat etablering af nyt lager. Investeringen i lageret skal sikre yderligere vækstmuligheder samt en høj grad af automatisering, så behandlingen af hver ordre effektiviseres. Samtidig giver høj automatisering samlet set en langt bedre kundeservice. Allerede sidste efterår investerede Boozt.com et trecifret millionbeløb i optimeringen af deres lager.

”Hurtig ordrebehandling og effektiv kundeservice, der møder kundens forventninger, er altafgørende inden for e-handel. Vores investeringer i automatisering er fundamentale for vores fortsatte vækst og konkurrenceevne,” siger den administrerende direktør og slutter:

”Vores flytning til nye kontorer er således både fysisk nødvendig og et vigtigt træk for at nå vores vækstmål.”

LÆS OGSÅ: “Boozt.com investerer 100 millioner kroner”