Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Modeuge

CIFF vinder på messedesign

Det britiske business site Drapers roser CIFF for æstetik og rummelighed.
Det britiske business site Drapers roser CIFF for æstetik og rummelighed.

Lige som alle andre, så oplevede Drapers’ udsendte Keely Stocker den gode stemning på messerne under Københavns modeuge. Det var med en mission om at finde ud af, om digitale platforme og pop-up showrooms har gjort messerne irrelevante, at Drapers snusede rundt på både CIFF og Revolver. Her fik Stocker bekræftet fra de fleste hun talte med, at de stadig fandt grund til at investere tid og penge i messerne – de større mærker er der for netværk og kundepleje, og de mindre for at opsnappe de rigtige indkøbere.

Men det er specielt CIFFs æstetiske sans, der imponerer Drapers – det er ifølge Keely Stocker er det København kan – de har flyttet grænser for det traditionelle messe layoutformat, og især CIFF Raven’s Projects-område gav hende associationer til konceptbutikker og gallerier.

Ligeledes får CIFF ros for de talks de lavede i løbet af dagene, som var med til at give liv til de forskellige messeområder. Drapers har i de sidste uger været rundt på messer i London, Berlin, Firenze – og meldingen fra Keely Stocker er klar: København er klart bedst, når det kommer til at lave et indbydende messedesign.