Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland, Udland

Saks Potts lander Rihanna som reklamesøjle

Den unge designduo står måske til at få samme stærke salg som Asger Juel Larsen, da Justin Bieber var på Instagram iført en af mærkets jakker.
Den unge designduo står måske til at få samme stærke salg som Asger Juel Larsen, da Justin Bieber var på Instagram iført en af mærkets jakker.

Saks Potts har haft en forrygende start, og deres succes ser ud til at fortsætte. De to unge kvinder, der tidligere på året gik hjem med prisen Årets Uundgåelige til Elle Style Award, kan nemlig glæde sig over snart at se den verdenskendte popstjerne Rihanna i deres design.

LÆS OGSÅ: “Saks Potts satser på kulørt pels til billige penge”

”Vi har en god kontakt til Rihanna og har på den måde fået afsat tre af vores styles til hende, blandt andet vores røde pels,” siger Barbara Potts til Fashion Forum.

Et godt netværk har især været vejen frem for Saks Potts, hvilket kom til udtryk, da deres jakker tidligt i virksomhedens opstart blev spottet på både sangerinde Pernille Rosendahl, Elles stylingsredaktør Mie Juel og topmodellen Caroline Brasch Nielsen.

LÆS OGSÅ: “Asger Juel Larsen – Det særlige univers er nøglen til succes”

Rihanna er tidligere set i dansk design, nemlig fra Asger Juel Larsen. Også Justin Bieber er blevet spottet på Instagram i en jakke derfra. Ifølge Mike Eriksen, der er medejer hos Asger Juel Larsen, har det en stor effekt, når kendisser bærer et brands tøj.

“Da Justin Bieber havde vores hvide neopren hoodie på, steg efterspørgslen på den specifikke style, og vi solgte alt, hvad vi havde på lager indenfor 24 timer. Da vi havde lavet tour outfit til Rihanna, steg efterspørgslen på hele brandet fra både butikker og stylister, som ønskede at arbejde med os,” skriver Mike Eriksen til Fashion Forum.

Hos Asger Juel Larsen har strategien været ikke at forære tøjet væk, men at de internationale kendisser selv skal købe tøjet på eget initiativ.