Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Ny app sælger tøj direkte fra fabrikker til kunderne

Den tyske onlinegigant Zalando tilbyder ukendte mærker at sælge deres varer direkte fra fabrikken med en ny app, der retter sig mod et yngre kundepublikum.
Den tyske onlinegigant Zalando tilbyder ukendte mærker at sælge deres varer direkte fra fabrikken med en ny app, der retter sig mod et yngre kundepublikum.

Den tyske onlinebutik Zalando er på banen med et nyt til tiltag, der ifølge dem vil revolutionere markedet. Fra oktober kan kunderne med den nye app MOVMNT købe tøj og accessories direkte fra europæiske fabrikker. Det skriver Dansk Mode & Textil.

Appen fokuserer på ukendte mærker eller varer fra fabrikker, der ikke producerer under et specifikt mærke. Samtidigt garanterer Zalando, at kunderne kan have fuld tillid til appen.

LÆS OGSÅ: “E-handel i de nordiske lande er stærkt stigende”

Der er indlagt sikkerhed i appen. Når du handler med en producent af en vare, vil pengene blive overført til en tredjepartsbank, der opbevarer pengene i 50 dage. Det gør de, da du som kunde har 30 dages returret, hvis varen skulle fejle noget. Så der er sikkerhed for både kunde og producent,” siger Dimitri Elfes, udviklingsdirektør hos Zalando, til DM&T.

Appen retter sig mod de yngre kunder

Han forklarer, at det kun bliver muligt at handle på denne måde gennem en mobil, fordi målgruppen primært spænder fra teenagere til kunder i de tidlige 30’ere, hvor prisen virkelig betyder noget.

Appen bliver først aktiv i England og Frankrig, mens det i Danmark endnu er uvist, hvornår appen er klar.

LÆS OGSÅ: “Udenlandsk e-handel presser dansk erhvervsliv”

Dimitri Elfes forventer, at appen inden udgangen af 2016 har mindst 10 millioner brugere på verdensplan. Zalando tager 10 procent i kommission per handel mellem fabrikanter og kunder for at udbyde platformen, hvorpå der handles.

Kilde: Dansk Mode & Textil