Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland, Økonomi

Danske NÜ åbner sin første konceptbutik i USA

USA er et voksende marked for modevirksomheden fra Randers, der tror på konceptbutikker som en vigtig markedsføringsstrategi.
USA er et voksende marked for modevirksomheden fra Randers, der tror på konceptbutikker som en vigtig markedsføringsstrategi.

Den danske modevirksomhed har haft fart på, siden Jannie og Lars Schacksen introducerede NÜ på det danske marked i 1997.

Nu åbner mærket sin første konceptbutik i USA, der får adresse på Sunset Boulevard i Hollywood, Los Angeles. Her skal butikken forhandle NÜ’s fulde kollektion af tøj, sko, tilbehør og smykker, oplyser virksomheden i en pressemeddelelse.

Samarbejde med rapper

NÜ kollektionerne forhandles i førende butikker overalt i Danmark, der også rummer seks NÜ konceptbutikker. Desuden forhandles kollektionerne på eksportmarkeder i blandt andet Skandinavien, Tyskland, England, Frankrig, Italien, Canada, USA og Australien.

Med etablering af et salgskontor i Los Angeles og deltagelse på flere messer i New York og Las Vegas har NÜ gennem de sidste par år arbejdet kraftigt på at få succes på det amerikanske marked.

LÆS OGSÅ: ”Tøjmærket Journal følger velovervejet vækstplan”

Samarbejde med flere kendte personer, deriblandt den amerikanske rapper og skuespiller MC Lyte, har betydet, at modevirksomheden oplever stigende efterspørgsel.

Fem gange er NÜ blevet kåret af Børsen som Gazelle virksomhed – senest i 2010.