Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland, Udland

Vogue integrerer fortid og nutid i Target-kampagne

Som en del af detailvirksomheden Targets online strategi bliver gamle billeder fra Vogue fornyet og brugt til at forenkle købsprocessen.
Som en del af detailvirksomheden Targets online strategi bliver gamle billeder fra Vogue fornyet og brugt til at forenkle købsprocessen.

Reklamerne i septemberudgaven af Vogue indeholder fornyede billeder fra modemagasinets 1990’er udgaver. Det sker på grund af detailvirksomheden Target, skriver New York Times.

Målet med fornyelsen er ikke, at kunderne skal beundre Targets husholdningsmidler, men at markedsføre en forenklet købsproces. Forenklingen foregår ved hjælp af applikationen Shazams og dens visuelle genkendelsesteknologi.

LÆS OGSÅ: Vogue-moderselskab satser digitalt

Shazam er en applikation, der virker sådan, at kunder med kameraet på deres smartphone kan scanne en reklame, som er markeret med Shazams logo. Applikationen vil derefter føre kunderne videre til butikken, hvor varen forhandles.

Mindsker trinene mellem magasinlæsning og online indkøb

Ud af de cirka 100 produkter, der bliver vist i Targets reklamer i Vogue, er det cirka 30 af dem, som også bliver udstyret med en ”køb nu”-knap gennem Shazamlogoet.

”Evnen til at være et klik væk fra det produkt, vi sælger, er af afgørende betydning,” siger Todd Waterbury, kreativ direktør, til New York Times.

Vogues septemberudgave forhandles eksklusivt hos Target fra den 14. august, og først nogle dage efter på normal vis. Som en del af den online strategi kan kunder se en digital version af de billeder fra Vogue, som Targets reklamer er inspireret af.

Kilde: The New York Times