Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Nystartet virksomhed vil specialisere sig i overset accessory-kategori

Den danske virksomhed Hornskov København vil sætte fokus på den noget glemte hattemagerkunst med et brandkoncept, der både slår på kvalitetsmaterialer og det gamle håndværk.
Den danske virksomhed Hornskov København vil sætte fokus på den noget glemte hattemagerkunst med et brandkoncept, der både slår på kvalitetsmaterialer og det gamle håndværk.

For tre måneder siden startede 26-årige Peter Robert Hornskov og  virksomheden Hornskov København for give modebranchen noget, han syntes den manglede – en hattemager. For selvom man godt kan finde hatte på markedet, så var der ingen brands eller butikker, der tillod kunder at skræddery deres egen hat, ligesom det også var de færreste hatte på markedet, der var lavet i kvalitetsmaterialer og produceret med respekt for hattemagerfagets gamle håndværkstradition.

LÆS OGSÅ: “Luksus-accessories er modehusenes pengemaskiner”

”I gamle dage var hatte specialsyet til den enkelte kundes præferencer og mål, og det koncept og den autencitet, vil jeg gerne bringe tilbage med Hornskov København. Vores materialer er udelukkende af høj kvalitet, ligesom hver hat også er håndsyet og har en udsmykning, der helt unik. Alle knapper er eksempelvis fundet og købt på loppemarkeder rundt omkring for at give produkterne originalitet,” siger Peter Robert Hornskov til Fashion Forum.

Webshop, wholesale og CIFF

Forretningsidéen bag Hornskov København er at tilbyde skræddersyede produkter gennem hjemmesidens webshop og samtidig sælge en mindre kollektion af hatte gennem wholesale-samarbejder i fysiske butikker. Det betyder, at Hornskov København vil være at finde på CIFF-messen i Bella Center til sommer.

”Vi er allerede blevet kontaktet af en række mulige kunder både i Danmark, men også i England og USA. Vores forhåbning er, at vi på CIFF får muligheden for virkelig at vise vores produkter og lukker nogle handler,” siger Peter Robert Hornskov.

Hornskov København har netop afsluttet en månedlang Kickstarter-kampagne, hvor der blev samlet 25.000 kroner mere ind end kampagnens mål på 50.000 kroner.