Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

3D-scanner sikrer, at kunderne køber rigtige størrelser

Shoppingtjeneste benytter sig af den nye teknologi for at sikre sig, at tøjet passer, når de sender det ud til deres kunder.
Shoppingtjeneste benytter sig af den nye teknologi for at sikre sig, at tøjet passer, når de sender det ud til deres kunder.

En medium hos ét tøjmærke, er ikke nødvendigvis stor nok hos et andet. Og jo flere forkerte størrelser, kunden køber med hjem, jo flere returvarer skal butikken håndtere. Derfor benytter websiden Outfittery sig af en 3D-scanner, der kortlægger kundens krop i højde og bredde og gemmer alt data. Det skriver detailfolk.dk, der har snakket med virksomhedens danske country manager Camille Miehe.

”Med kundens data kan man lige med det samme se, hvilke skjorter fra hvilket firma, der vil være gode til lige netop den kunde. Selvom man egentlig er en størrelse M, skal man måske bruge en størrelse L hos nogle firmaer på grund af ens form,” forklarer Camilla Miehe til detailfolk.dk.

LÆS OGSÅ: “3D-teknologi bag dansk millionforretning”

Outfittery er en shoppingtjeneste, der vejleder mænd om stil og beklædning, hvorefter virksomhedens rådgivere sammensætter og sender en pakke med tøj til kunderne. Kunderne betaler kun for det tøj, de beholder – resten bliver returneret til virksomheden. 3D-scanneren er dog ikke afgørende for konceptet, da de ansatte ved, hvordan de selv kan aflæse kundens størrelse og præferencer, understreger Camille Miehe.

Shoppingtjenesten er Berlin-baseret, og 3D-scanneren er derfor endnu ikke tilgængelig for danske kunder, men det håber man på sigt, at den vil være. I løbet af den kommende tid vil virksomheden nemlig fokusere endnu mere på Skandinavien end hidtil. Outfittery har i alt 200.000 kunder fordelt på ni markeder.

Kilde: Detailfolk.dk