Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

The Baand tager PR in-house for at styrke brandidentiteten

Det danske dametøjsmærke The Baand har altid brandet sig på at have personlige relationer i værdikæden. Derfor har de nu også valgt at hive alle PR-aktiviteter hjem i eget regi.
Det danske dametøjsmærke The Baand har altid brandet sig på at have personlige relationer i værdikæden. Derfor har de nu også valgt at hive alle PR-aktiviteter hjem i eget regi.

Hos danske The Baand har forretningen altid handlet om at fortælle historierne bag tøjet. Både de der beretter om valget af et snit, en farve eller et materiale, men i særdeleshed også de historier, der fortæller om de producenter, der står bag produktionsprocessen. For hos The Baand er den personlige relation med samarbejdspartnere alfa omega.

LÆS OGSÅ: ”Gardenia opruster på PR og marketing”

”Vi får lavet alt vores tøj af små privatejede virksomheder i Peru og Nepal, og det gør vi af to årsager – fordi landende tilbyder høje standarder indenfor bomuld, uld og cashmere, og fordi vi ønsker en tæt relation med vores producenter. Vi vil vide hvem vores producenter er som mennesker, fordi det både styrker kommunikationen, produkterne og de generelle arbejdsgange. Det personlige bånd vi har med vores producenter betyder også, at vi altid bor privat, når vi er på besøg. Så sidder vi med til søndagsmiddag,” siger medstifter og designer Stine Bauer Boskov grinende til Fashion Forum.

Et naturligt tiltag

Eftersom The Baands brand altid har været præget af en tæt relation med samarbejdspartnere har det igennem længere tid været i støbeskeen, at PR-aktiviteterne skulle styres internt Og nu bliver det så en realitet.

LÆS OGSÅ: ”Ganni omstrukturerer PR med to nye ansættelser”

”Vi ville gerne have en mere personlig kontakt til pressen, for i forhold til vores brand føltes det mest naturligt. Vi har været utrolig glade for Mildh Press som tidligere har varetaget vores eksterne kommunikation, men nu var tiden bare inde til, at vi selv tog over,” siger Stine Bauer Boskov.

The Baand blev grundlagt i 2009 af Stine Bauer Boskov og Julie Villumsen.