Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland, Økonomi, Udland

Tokyo er verdens bedste til at tiltrække mærker

En ny undersøgelse viser, at Tokyo er det foretrukne marked, når mærker fra hele verden vælger at ekspandere internationalt.
En ny undersøgelse viser, at Tokyo er det foretrukne marked, når mærker fra hele verden vælger at ekspandere internationalt.

Ifølge en undersøgelse foretaget af investeringsvirksomheden CBRE er Japans hovedstad Tokyo den foretrukne by for forhandlere, der udvider til et udenlandsk marked. Det skriver Fashion United.

Undersøgelsen tager udgangspunkt i research fra 164 byer i 50 lande og måler, hvor mange udenlandske mærker de hver især har været i stand til at tiltrække i 2014. Tokyo viser sig at være den mest populære by med en tiltrækning på 63 nye mærker sidste år.

Andenpladsen går til Singapore, som tiltrak 58 nye mærker i 2014, og Abu Dabi på tredjepladsen åbnede op for 55 nye mærker.

Blandt de Europæiske byer er det Moskva, som løber med førstepladsen med 41 nye mærker. Paris og Berlin følger efter med henholdsvis 40 og 29 nye mærker.

Amerikanerne er bedst til at ekspandere til andre markeder

Undersøgelsen viser også, at USA er det land, som mest aktivt søsætter sine mærker i andre lande. For amerikanerne er Asien det foretrukne ekspansionsområde efterfulgt at Europa og Mellemøsten.

Italienerne kommer ind som nummer to, når det handler om at få sine mærker lanceret på udenlandske markeder, imens Frankrig kommer ind på en tredjeplads.

Kilde: Fashion United