Tøj og tasker har erstattet tatar og trøfler i de rå restaurantlokaler på Christianshavn. I hvert fald for en stund. Det internationale modebrand Club Monaco har åbnet en midlertidig konceptbutik på verdens bedste restaurant Noma.

Det sker som et led i brandets nye butikskoncept, der skal bygge bro mellem mode, mad og livsstil, fortæller Club Monacos kreative direktør, Caroline Belhumeur:

“Når jeg shopper, vil jeg gerne selv have følelsen af, at min nysgerrighed bliver pirret. Vi vil gerne give vores kunder den fulde oplevelse. Det handler ikke bare om et stativ med tøj. Vi vil også vise, hvilke bøger, der inspirerer os, hvilke sneakers vil vi selv gå i og så videre,” siger hun til Fashion Forum.

Smagfuldt resultat 

Valget faldt på Noma, fordi restaurantens medejer, René Redzepi, for år tilbage lancerede en af sine bøger i Club Monacos amerikanske bogkæde Strand Books. Siden har forholdet mellem restauranten og tøjmærket været så godt, at brandet altså nu har fået lov til at flytte ind i de legendariske lokaler. Et samarbejde, der vækker begejstring hos begge parter.

“Jeg synes, resultatet er rigtig fint. Det er flot og smagfuldt. Jeg er også glad for, at folk, der måske ikke ellers ville komme på Noma, kommer ud og ser vores lokaler. Vi vil jo gerne være tilgængelige for alle,” fortæller Nomas administrerende direktør, Peter Kreiner, til Fashion Forum.

Butikken er åben kl. 10-20 søndag til onsdag og kl. 10-22 torsdag til lørdag og vil være åben til og med den 13. marts.