Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland, Navne

Ung chef i modebranchen: ”Klør man på, så kommer man langt”

Personal shopper-virksomheden, The Cloakroom, har haft medvind siden de åbnede. Fashion Forum har mødt deres nye country manager til en snak om at gribe chancen, når man ser den.
Personal shopper-virksomheden, The Cloakroom, har haft medvind siden de åbnede. Fashion Forum har mødt deres nye country manager til en snak om at gribe chancen, når man ser den.

23 år gammel med ansvaret for 15 medarbejdere og en millionomsætning hver måned. Det er hverdagen for Anne Kragh-Mortensen, når hun møder ind på The Cloakroom-kontoret i Store Kongensgade, hvor hun netop er blevet forfremmet til country manager.

Det var ellers med en vis skepsis, at hun sidste efterår satte sig ned og skrev en Facebook-besked til Kasper Brandi Petersen, der er medstifter af virksomheden.

”Jeg hørte om The Cloakroom igennem en veninde, og jeg tænkte faktisk: ”Ej, det lyder for mærkeligt. Hvem bruger personal shoppers?” Men efter en samtale med Kasper, var jeg helt hooked. Jeg var ikke i tvivl om, at konceptet ville fungere på det danske marked,” fortæller Anne Kragh-Mortensen til Fashion Forum.

Fra Brande til Amsterdam

Ifølge hende selv, forlod hun alt, hun havde derhjemme og flyttede til Amsterdam for at arbejde med udvidelsen af The Cloakroom på det danske marked. Det var knald eller fald.

Hun havde dog ikke helt ukendt grund under fødderne, da hun steg ud af flyveren. Før Anne Kragh-Mortensen forlod Danmark, var hun nemlig ansat som sælger på Bestsellers hollandske marked. Hun har en salgselevuddannelse fra samme virksomhed, og kunne sagtens have valgt den sikre vej mod en karriere i branchen. Men Anne griber chancen, når hun ser den.

”Det er så vigtigt, at man har gå-på-mod, og at man tror på sig selv. Man skal tro på, at det man laver, er det rigtige. Kommer der en fed udfordring, så tager jeg den. Klør man på, så kommer man langt” fortæller hun.

LÆS OGSÅ: Omsætter for millioner på nystartet shopping-koncept

Interessen for personal shoppers voksede herhjemme, og selvom Annes job kan udføres overalt, så længe hun har en mobil i hånden og en computer med internet på skrivebordet, så rykkede hun endnu engang teltpælene op og tog tilbage til Danmark.

”Vi vidste, at hvis vi gerne ville nå langt på det danske marked, så blev vi nødt til at være tæt på vores kunder. Det betyder noget, at kunderne kan komme forbi kontoret og få en kop kaffe.”

Vil følge strømmen af muligheder

På det danske kontor har Anne i dag ansvaret for 15 svenske og danske kvinder. En hønsegård, som hun selv siger. Det er hende, der bygger teamet op og sørger for, at de performer som de skal.

”Det har været grænseoverskridende men super fedt at være på så dybt vand og pludselig finde ud af, at man faktisk har erfaringen til at stå med det ansvar. Vi er mange forskellige personligheder på kontoret med forskellige baggrunde. Men vi har samme mål om at være de sejeste til det, vi laver, og vi respekterer hinanden,” fortæller hun.

Hvordan fremtiden ser ud for Anne Kragh-Mortensen, har hun svært ved at sige, så længe hun følger sit motto om at ”go with the flow”.  Indtil videre ved hun, at The Cloakroom skal udvide i hele Skandinavien, og at dét er hendes fokus lige nu.