Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland, Udland

Gap lægger brand ned

Det amerikanske mærke, der har danske Rebecca Bay som kreativ direktør, lukker sit Piperlime sub-brand for fremover at fokusere på sin kerneforretning.
Det amerikanske mærke, der har danske Rebecca Bay som kreativ direktør, lukker sit Piperlime sub-brand for fremover at fokusere på sin kerneforretning.

Den amerikanske tøjgigant Gap vil i stedet fyre op under sine fem resterende enheder i sin portefølje: Gap, Old Navy, Banana Republic, Athleta og Intermix. Det skriver just-style.com.

LÆS OGSÅ: ”Rebekka Bay headhuntet til amerikansk tøjgigant”

Omsætningen i Piperlime har udgjort under en procent af Gap samlede omsætning. Det synes da heller ikke, at skyldes økonomiske hensyn, at Gap lukker Piperlime ned. Derimod vurderer Stiefel analytiker Richard Jaffe i just-style.com, at lukningen af Piperlime indvarsler de forandringer, der forventes med Gaps nye administrerende direktør Art Peck ved roret. Han overtager ledelsen af virksomheden efter Glenn Murphy den 1. februar.

Gap sælges i 17000 butikker verden over og omsatte sidste år for omkring 15 milliarder dollars på verdensplan.

Kilde: just-style.com