Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland, Økonomi

DK Company køber Bon'A Parte

Med forventet transaktion på årets sidste dag opkøber Ikast-virksomheden, der har brands som InWear, b.young, Fransa og Kaffe i sin portefølje, postordre- og ehandelsfirmaet Bon’A Parte fra Puccini Denmark ApS.
Med forventet transaktion på årets sidste dag opkøber Ikast-virksomheden, der har brands som InWear, b.young, Fransa og Kaffe i sin portefølje, postordre- og ehandelsfirmaet Bon’A Parte fra Puccini Denmark ApS.

Det sker som led i DK Companys langsigtede strategi om at styrke sin position i et voksende ehandelsmarked. Med overtagelsen kommer DK Company nærmere sit strategiske mål om at have tre stærke ben som fundament for forretningen: Engros, detail og e-handel. Det skriver DK Company i en selskabsmeddelelse.

Europæiske kunder følger med i købet

DK Company beskriver endvidere i selskabsmeddelelsen Bon’A Parte som ”en veletableret e-handels- og postordrevirksomhed”. Bon’ A Parte har datterselskaber i fem europæiske lande, og med opkøbet får DK Company dermed en veludbygget og anerkendt platform for videreudvikling af koncernens e-handel på flere af kernemarkederne i Europa.

Konkret tilfører Bon’A Parte en markant kundeportefølje med Tyskland og Holland som de største markeder.

LÆS OGSÅ ” Bon’A parte vil promovere skandinavisk design”

DK Company overtager alle aktiviteter i koncernen, herunder brandet Bon’A Parte, som er blevet trimmet og strammet de seneste år –en proces, DK Company forventer at føre videre. Der ud over forventer DK Company, at der vil kunne opnås yderligere optimering af driften ved synenergier mellem DK Company og Bon’A Parte, når det gælder indkøb, produktion, administration og logistik.

Først fuld effekt af opkøbet i 2016

DK Company betaler ved transaktionens gennemførelse 2,2 millioner kroner. Bon’A Parte har i det seneste regnskabsår realiseret en omsætning på cirka 300 millioner kroner og et negativt EBITDA på 15 millioner kroner. DK Company forventer ikke, at akkvisitionen bidrager væsentlig til indtjeningen i 2015. Effekten af de strategiske tiltag forventes først at påvirke indtjeningen fuldt i 2016.

Fakta om Bon’A Parte:

  • 12,2 millioner besøgende på webshoppen hvert år.
  • Over 1 million ordrer om året.
  • 15 millioner kataloger bliver udsendt om året.
  • Omkring 200.000 opringninger til kundeservice om året.
  • Over 500.000 aktive kunder.
  • Over 90 procentaf salget kommer fra kvinde kollektionerne.
  • Kåret til brugernes favorit 2014 ved Foreningen for Dansk Internet Handels årlige prisuddeling
  • Grundlagt i 1987 i Ikast.

Kilde: http://dk.bonaparteshop.com/

Læs selskabsmeddelelsen vedrørende opkøbet af Bon’A Parte ved at trykke HER.