Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Navne

3D-teknologi bag dansk millionforretning

Det danske mærke Mond of Copenhagen har specialiseret sig i at sælge skræddersyede jakkesæt ved hjælp af 3D-teknologi. Konceptet har allerede været en succes, men de to brødre bag mærket, har stadig store vækstambitioner for deres hjertebarn.
Det danske mærke Mond of Copenhagen har specialiseret sig i at sælge skræddersyede jakkesæt ved hjælp af 3D-teknologi. Konceptet har allerede været en succes, men de to brødre bag mærket, har stadig store vækstambitioner for deres hjertebarn.

De to brødre Michael Birch Jacobsen og Martin Birch Jacobsen stiftede for tre et halvt år siden mærket Mond of Copenhagen, der fokuserer på skræddersyede jakkesæt. Konceptet er en kombination af mærkets fysiske butik, hvor kunden bliver målt i en 3D-kropsscanner, og en webbutik, hvor kunden efterfølgende, ud fra sine mål, kan shoppe rundt. Det skriver Finans.dk.

Den lidt atypiske opmålingsmetode er udviklet i samarbejde med Responsfabrikken, og al opmåling foregår i Mond of Copenhagens fysiske butik i København. I sin enkelhed går 3D-scanneren ud på, at kunden træder ind i et rum, hvorefter scanneren laver en opmåling af kroppen. Herefter gemmes kropsmålene i en database, og et skræddersyet jakkesæt bliver produceret ud fra disse mål.

Når kunden så modtager sit første jakkesæt, skal målene endeligt bekræftes ved at kunden prøver sættet og dets pasform. Når kunden kan bekræfte at jakkesættet sidder som det skal, kan kunden herefter shoppe i Mond of Copenhagens webbutik.

3D-kropscanning gør shoppeoplevelsen lettere

At kunderne kun behøver én opmåling er ifølge Michael Birch Jacobsen en vigtig faktor for deres kundegruppe.

”Vores primære kundegruppe er travle forretningsfolk, der gerne vil møde ind til en grundig opmåling en enkelt gang, men ikke gider prøve tøj i timevis, hver gang de har brug for en skjorte eller habitjakke. Med vores koncept er man sikker på, at tøjet passer hver gang,” siger Michael Birch Jacobsen til Finans.dk.

Han understreger også, at opmålingsmetoden og den fysiske butik giver kunderne en vis tryghed, når de efterfølgende skal handle over webbutikken.

”Vores hjemmeside kunne ikke leve uden vores fysiske butik. Når vores kunder handler online, handler de hos Michael og Martin, fordi de har besøgt os og ved, hvem vi er. Normalt tør folk ikke købe jakkesæt online, fordi de ikke aner, om det passer. Der skiller vi os ud. Vi sælger ikke stangvarer, kun skræddersyet tøj,” siger Michael Birch Jacobsen til Finans.dk.

Fremtiden er flere butikker

Mond of Copenhagen forventes at omsætte for næsten 4 millioner kroner i 2014, hvilket er en stigning på 70 procent fra sidste års omsætning.

“Vi har store ambitioner, og jeg håber, at vi kan åbne en ny butik næste år. Det bliver i Danmark, mere kan jeg ikke sige. Men vi har også andre lande i kikkerten,” siger Michael Birch Jacobsen til Finans.dk.

Mond of Copenhagens fysiske butik ligger på Ågade 110 i København.

Kilde: Finans.dk