I 2020 skal alle bomuldsprodukter, der bliver solgt fra C&As over 1.500 butikker være økologiske. Samme år skal udledningskvoten af skadelige kemikalier i virksomhedens forsyningskæde være et rundt nul. Og endelig har C&A en målsætning om at være i åben dialog med alle leverandører om programmer, der har til formål at forbedre arbejdernes levevilkår og arbejdssikkerhed.

Det er nogle af overskrifterne i den hollandske virksomhed C&As netop offentliggjorte bæredygtighedsrapport.

LÆS OGSÅ: ”C&A er kommet til Danmark”

Rapporten redegør for de milepæle, der er opnået i løbet af 2012 og 2013 (C&A udgiver deres CSR-rapport hvert andet år), og desuden opridser virksomheden de fremadrettede målsætninger.

”Som en førende og troværdig detailhandelsvirksomhed stræber vi efter at finde måder, hvorpå vi kan forbedre standarden inden for bæredygtighed i branchen,” siger Hans Ploos van Amstel, vicedirektør for C&A Europe.

LÆS OGSÅ: ”Otte brands vil forhøje mindstelønnen for Cambodjas syersker”

Siden 2011 har C&A igangsat en lang række initiativer på bæredygtighedsområdet. Således er over en tredjedel (38 procent) af C&As totale bomuldsforbrug i dag økologisk.

C&A Europe har også sænket det direkte CO2-aftryk (butikker, logistik og forretningsrejser) med næsten otte procent i forhold til 2011.

Endelig har virksomheden også indgået en række bindende internationale aftaler de seneste år. C&A er blandt underskriverne af The Accord on Fire and Building Safety in Bangladesh og Ethical Trade Initiative , der skal forbedre arbejdsforhold og levevilkår i produktionslandene.

Du kan læse hele C&As bæredygtigheds-rapport her.

C&A blev grundlagt i 1841, og er på sjette generation en familieejet virksomhed. C&A Europe råder over mere end 1.575 butikker i 21 europæiske lande og beskæftiger mere end 35.000 ansatte. C&A Europe har dagligt mere end to millioner besøgende. Ud over de europæiske butikker er C&A også tilstede i Brasilien, Mexico og Kina.