Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland, Modeuge

Rains: Pop-up butik i Paris gav pote

Det danske tøjmærke Rains, der specialiserer sig i moderne regntøj, har haft succes med at åbne en pop-up butik i Paris op til modeugen.
Det danske tøjmærke Rains, der specialiserer sig i moderne regntøj, har haft succes med at åbne en pop-up butik i Paris op til modeugen.

Danske Rains har siden den 19. september haft en pop-up butik i det franske Marais-område i Paris. Formålet var at eksponere Rains’ fulde sortiment under modeugen og øge mærkets internationale kendskabsgrad på en ny måde.

“Rains er i forvejen godt eksponeret på det franske marked både i stormagasiner som Galeries Lafayette, samt konceptbutikker, som Colette og Merci. Pop-up butikken havde derfor i højere grad for øje at tage temperaturen på det internationale marked. Den parisiske modeuge samler presse og indkøbere fra alle verdenshjørner, og pop-up butikken gav os muligheden for at skabe noget buzz og nå ud til nye kunder, ” siger marketingsansvarlig for Rains Philip Lotko i et interview med FashionForum.

LÆS OGSÅ: Harsløf: Paris giver den bedste eksponering

Efter godt en måned har pop-up butikken da også vist sig at være en god investering.

“Pop-up butikken har været meget udbytterig for os, da den har medført bedre kundekontakt til eksisterende kunder og samtidig fungeret som en god platform til at møde nye kunder. Derudover har vores beliggenhed i Marais-området helt klart givet os god eksponering, da store designere som Saint Laurent også har ligget der, ” siger Philip Lotko.

Den franske pop-up butik lukker til november for derefter at flytte til Antwerpen.