Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Modeuge

Nuit Comme Oui giver staldtips til flere besøg på messestanden

CPHFW SS15. For det lille danske mærke Nuit Comme Oui, der har stand på gallery, er det dejligt med en masse opmærksomhed – også fra de udenlandske kunder.
CPHFW SS15. For det lille danske mærke Nuit Comme Oui, der har stand på gallery, er det dejligt med en masse opmærksomhed – også fra de udenlandske kunder.

FashionForum møder Natasja Quitzau, der står bag det danske mærke Nuit Comme Oui. Det er anden dag på messen, og selvom hun ikke har lukket så mange ordrer, er hun glad for resultatet.

”Det jeg havde forventet var opmærksomheden. Der er mange indkøbere, der ikke lægger en ordre med det samme, men i stedet får en lookbook og en prisliste for at tjekke det ud,” siger Natasja Quitzau og fortæller, at selvom det er tidligt på dagen, er hun allerede løbet tør for lookbooks – det tager hun som et godt tegn.

Dansk design er størst uden for Danmark

Når Natasja Quitzau er ude at rejse, har hun for vane at besøge nogle af de butikker, hun gerne vil sælge sit tøj til. Hun præsenterer sig selv og sit brand og lægger på den måde en billet ind, som hun håber bliver indløst, når indkøberne besøger den københavnske modeuge. Her er det nemlig ikke en ulempe, at indkøberne er stødt på dit navn før, forklarer hun.

Designeren fortæller også, at hun i høj grad oplever, at dansk design er meget større uden for landets grænser.

”Som dansker er man bare større i Hong Kong, end man er i Danmark. Man skiller sig ud på en anden måde,” siger hun og tilføjer, at især indkøbere fra Asien reagerer positivt på, at alt hendes tøj er produceret i Europa.

Gallery er en god blanding

Natasja Quitzau havde stand på CPH Vision for tre år siden men følte ikke helt, at hun passede ind mellem de andre brands. Siden da har hun valgt at holde private events frem for at have en messestand. Da hun fik muligheden for at vise sit tøj på Gallery, takkede hun derfor ja.

”Jeg har længe tænkt, at mit tøj passede bedst ind på Gallery. Jeg synes, at Bella (ciff, red.) kan være lidt for stort, hvis man er et lille mærke. Her på Gallery er det lidt mindre og mere koncentreret,” siger hun og skynder sig tilbage til arbejdet, da der er kunder i butikken.