Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Modeuge

Modeugen indefra: Gestuz

CPHFW SS15. I år satser Gestuz udelukkende på CIFF-messen med en stand på 72 kvadratmeter. En stor stand giver nemlig en helt anden tværfaglig forståelse for kunden, mener brandets PR- og marketingschef.
CPHFW SS15. I år satser Gestuz udelukkende på CIFF-messen med en stand på 72 kvadratmeter. En stor stand giver nemlig en helt anden tværfaglig forståelse for kunden, mener brandets PR- og marketingschef.

Sommeren er over os – og det samme er Copenhagen Fashion Week. I denne og næste uge bringer FashionForum en stribe interviews med aktører fra den danske modebranche – både dem, der afholder modeshow og dem, der er på messerne. I dag er det Gestuz’ PR & Marketing Manager Christiane Hagger. 

Hvilke messer er I på? 
Premium i Berlin, Scoop i London, Modefabriek i Amsterdam og CIFF i København.

Hvorfor er I på messe ved Copenhagen Fashion Week?
Danmark er vores hjemmemarked og et stort marked for os. Vi glæder os altid til at udstille i København.

Hvornår begynder forberedelserne til Copenhagen Fashion Week?
Forberedelserne starter i det små lige efter vi afslutter vintermesserne. Men vi går for alvor i gang i april måned. Denne gang er vi repræsenteret på CIFF på en stor stand, så der har været lidt ekstra planlægning og forberedelse.

Tre nøgleord om jeres stand?
Udtryksfuld, rå og feminin.

Hvad er det sjoveste og det sværeste ved at være på messe?
Det sjoveste er den gode stemning og snakken med vores kunder og nye potentielle kunder. På messen er der tid til lidt ekstra hygge med vores kunder og det sætter vi stor pris. Vi er altid repræsenteret med store dele af Gestuz-teamet. Vi synes, at det er vigtigt, at holdet bag får mulighed for at møde vores kunder. Det giver en helt anden forståelse og nærvær. Det sværeste er at få tid til det hele.

Hvad er drømmescenariet at opnå på messen?
Vi håber på en fortsat flot modtagelse af vores kollektion. I Berlin blev den modtaget godt, så den følelse er dejlig at tage med videre på de kommende messer. Så vi håber, at alle de positive vibrationer, vi hører fra vores kunder fortsætter og at de nye potentielle kunder vælger at tage Gestuz ind i deres sortiment.

Hvad glæder I jer mest til ved at skulle på messe?
Først og fremmest glæder vi os meget til at se det færdige resultat på vores messestand efter mange måneders arbejde og planlægning. Og så glæder vi os til at møde en masse spændende mennesker fra ind- og udland.

Hvordan ser en typisk dag ud på messe for dig?
Vi bruger meget tid på vores stand, hvor vi taler med mange af de besøgende, både presse og kunder. Ellers står den på møder på messerne og inde i byen. På de udenlandske messer er der ofte meget run på fordi vi skal møde en masse mennesker vi ikke ses med til dagligt.

Hvordan kommer indkøberne og lægger ordrer?
Det er meget forskelligt. Nogle kommer og laver en ’selection’ og vælger så efterfølgende ud. Andre er klare om hvad de vil have og lægger ordrer med det samme. Nogle kommer og aftaler møder i showroomet efter messerne.

Hvordan får man en god handel i hus?
Ved at arbejde målrettet og troværdigt.

Hvem er den vildeste, der har besøgt jeres stand?
Kronprinsesse Mary besøgte vores stand for et par år siden. Det var da ret sejt.

Har I gjort noget anderledes i år i forhold til sidste år?
Vi har valgt at satse 100 % på CIFF. Vi står på en stor stand på 72 m2. Det glæder vi os rigtig meget til.

Følg med i morgen, hvor du blandt andet kan møde Y.A.S.