Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland, Økonomi

Miinto runder en omsætning på 250 mio. kr.

Miintos omsætning vokser med 60 pct. og virksomheden forventer at forsætte ekspansionen i år.
Miintos omsætning vokser med 60 pct. og virksomheden forventer at forsætte ekspansionen i år.

Fortsat solid vækst hos Miinto skyldes sund forretningsmodel

Med en omsætning på 250 mio. kr. er der godt gang i forretningen hos den danske internetforhandler Miinto, der formidler websalg for en lang række fysiske butikker landet over. Omsætningen viser en vækst på 60 pct. sammenlignet med 2012, skriver Miinto.dk i en pressemeddelelse.

Overskuddet havnede på 150.000 kr., et ikke så prangende resultat der imidlertid afspejler virksomhedens stigende fokus på strategi og markedsføring, forklares det i meddelelsen.

Miinto-stifter og Group COO Konrad Kierklo siger i meddelelsen:

“Vi er stolte af, at vi i 2013 har fortsat den sunde vækst i Miintos omsætning, som også var tendensen i 2012. Det skyldes blandt andet en 70 pct.-stigning i vores markedsføringsindsats i Danmark, som har givet et positivt udslag på salgene, og et stærkere og mere professionelt produktmiks, som giver fremgang i et marked præget af intens konkurrence. Disse satsninger fortsætter vi med i 2014.”

I det forgangne år har Miinto ifølge pressemeddelelsen øget fokus på online-produktvækst, og ekspansionen fortsætter nu med et mere intenst samarbejde med modeeksperter inden for forskellige satsningssegmenter, hvor ikke blot tøjbutikker men også moderedaktører og andre rådgivere er med til at udpege de produkter, der giver nye kunder og højere efterspørgsel.

“Blandt andet har vi ansat eksperter inden for børnetøj og sportstøj, som forstår de markeder til bunds, og som derved er med til at drive ekspansionen. Vi har især positioneret os stærkt inden for kvindesegmentet, hvor en nøje og selektiv produktsatsning står bag såvel de pæne salgstal herhjemme som en 60 pct. stigning i eksporten til vores udenlandske markeder,” slår Konrad Kierklo fast i meddelelsen.

I år vil Miinto fortsætte den nuværende strategi med en målsætning om endnu stærkere positionering især inden for segmenterne kvindetøj, sportstøj, og børnetøj, og en fortsat omsætningsvækst både i Danmark og udenlands, lyder det.