Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

To nye magasiner - to nye perspektiver på dansk mode

To nye modemagasiner ser dagens lys i denne tid; Danmarks første webbaserede plus-size-magasin er netop lanceret, og senere på året udkommer Note Magazine med støtte fra Region Midtjyllands vækstprojekt Headstart:Fashion.
To nye modemagasiner ser dagens lys i denne tid; Danmarks første webbaserede plus-size-magasin er netop lanceret, og senere på året udkommer Note Magazine med støtte fra Region Midtjyllands vækstprojekt Headstart:Fashion.

Der findes ikke mange plus size-magasiner til kvinder, og det nye online-magasin Curvesahead.dk kan ifølge de to grundlæggere journalisterne Camilla Momme og Kristine Høeg således kalde sig for Danmarks første.

”Curves Ahead er et modemagasin med præcis det indhold, læserne kender fra de gængse modemagasiner med den forskel, at de i Curves Ahead rent faktisk kan passe det tøj, vi viser,” forklarer Camilla Momme i en meddelelse.

Det nye plus size-magasin er netop gået i luften under parolen ”god stil findes i alle størrelser,” og håbet er, at stifterne med magasinet kan rykke lidt ved modebranchen:

LÆS OGSÅ: Oak – Nyt nordisk livsstilsmagasin lanceres fredag

”Vi vil gerne være rollemodellerne, som fortæller andre plus size-kvinder, at de ikke behøver gemme sig væk. På sigt kan det måske ændre modebranchen,” håber de to grundlæggere.

Nyt Aarhus-initiativ vil kræse for æstetikken

Det nye aarhusbaserede modemagasin Note Magazine ønsker at skabe ny dybde i modeformidlingen med det, de karakteriserer som en ”særlig kræsen for æstetikken.”

De to grundlæggere bag Note Magazine Christina Faaborg og Gitte Post er nemlig klar over, at de er nødt til at differentiere sig fra magasiner som eksempelvis Cover, Elle og Eurowoman:

”Vi er ikke i tvivl om, at konkurrencen bliver hård. Verden flyder over af modemagasiner, så vores ambition er at skabe et magasin, som har dét ekstra,” siger Gitte Post, der er kreativ chef på Note Magazine, i en pressemeddelelse.

Magasinet får økonomisk rygstøtte fra det regionale initiativ Headstart:Fashion, som du også har kunnet læse om tidligere på FashionForum, og første udgave lanceres i forbindelse med Copenhagen Fashion Week til august. Herefter vil det udkomme fire gange årligt med en udsalgspris i omegnen af 70 kr.

Se Note Magazines identitetsvideo:

Video: Skipper Ib