Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland, Økonomi

Smartguy skifter navn

For at mindske omkostningerne til markedsføring vil SmartGuy, SmartMen, SmartGirl, SmartKids og Styledelux lukke ned og i stedet blive samlet under ét navn.
For at mindske omkostningerne til markedsføring vil SmartGuy, SmartMen, SmartGirl, SmartKids og Styledelux lukke ned og i stedet blive samlet under ét navn.

Under overskriften ’One brand company’ skriver SmartGuy Group i selskabets halvårsregnskab, at det er slut med SmartGuy, SmartMen, SmartGirl, SmartKids og Styledelux. Fremover vil alle salgsplatforme høre under det fælles varemærke Stylepit.

”Som et led i at forbedre effektiviteten af koncernens salgs- og markedsføringsomkostninger, er det besluttet, at man på alle markeder konsoliderer samtlige eksisterende trafik- og salgsplatforme under ét fælles varemærke kaldet Stylepit,” skriver virksomheden i halvårsregnskabet.

LÆS OGSÅ: ”Smartguy indgår samarbejde med britisk tøjgigant”

Det nye samlede Stylepit-varemærke vil desuden støtte SmartGuy Groups satsning på deres to private label-mærker Stylepit og Cheaploader. Kollektionerne fra de to brands udgør pt. blot to pct. af koncernens omsætning, men i halvårsregnskabet skriver SmartGuy Group, at det tal gerne skulle stige fremover.

”Grundet den positive modtagelse i markedet, et stigende salg samt de marginaler, man oplever med de aktuelle kollektioner, er det bestemt at øge investeringerne i egne varemærker markant.”

”Forventningen er derfor, at egne kollektioner i fremtiden skal udgøre en markant øget andel af koncernens totale omsætning samt øge den totale lønsomhed,” står der i halvårsregnskabet, som viser røde tal på bundlinjen.

Minus på over 65 millioner trods øget omsætning

SmartGuy Groups halvårsresultat endte med et underskud på 65,7 mio. kr. mod et plus på 8,8 mio. kr. året før. En af hovedårsagerne til underskuddet ligger i SmartGuy Groups beslutning om at flytte deres lager til Polen, hvilket alene kostede virksomheden over 21 mio. kr.

Til gengæld viser halvårsregnskabet 2013/2014, at omsætningen steg til ca. 261 mio. kr. mod godt 221 mio. kr. i samme periode året før.

Endelig viser regnskabet, at koncernen har fået hul igennem til forbrugerne på de ikke-nordiske markeder. Samlet set havde selskabet knap 16,4 mio. unikke besøgende fra juli-december sidste år, hvilket er en stigning på 30 pct. i forhold til samme periode i 2012. En stigning, der udelukkende er båret af markederne uden for Norden.

Læs hele halvårsregnskabet her.