Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Modeuge

J. Lindeberg: CIFF er the place to be

Den første dag på CIFF-messen er ifølge J.Lindebergs marketingsdirektør spækket med potentiale. Også hos den danske herretøjskæde Mr. fornemmer man seriøsiteten.
Den første dag på CIFF-messen er ifølge J.Lindebergs marketingsdirektør spækket med potentiale. Også hos den danske herretøjskæde Mr. fornemmer man seriøsiteten.

COPENHAGEN FASHION WEEK AW14. Det svenske herre- og dametøjsmærke J. Lindeberg har en historie med messedeltagelse i både Milano, London og Berlin, men i denne sæson er de kun at finde på CIFF-messen i Ørestaden.

”I sin tid var CIFF ”the place to be” og måske er det en tilbagevendende trend. Setuppet her er meget professionelt, så denne gang valgte vi altså CIFF i stedet for Bread & Butter og Gallery,” fortæller Malin Odelfelt, der er PR- og marketingsdirektør hos J. Lindeberg.

Ifølge hende har alle messerne en slags hype-kurve. Nogle gange går den op, og nogle gange går den ned, og som Malin Odelfelt beskriver det:

”Messer er som mode. Det er en organisk instans, der som mode kommer og går, og sådan er det også med messerne. Du er nødt til at være i bevægelse hele tiden. Og så skal vi selvfølgelig efterfølgende analysere på hvorvidt, vi har bevæget os i den rigtige retning denne gang.”

Der er sket noget

Hos J.Lindeberg mener man, at det er tydeligt, at der er sket noget på CIFF. Malin Odenfelt er ankommet blot få timer forinden, men kan allerede se et potentiale for både mærke og messe. Det er stadig for tidligt at sige, hvordan det kommer til at gå, men der findes salgspotentiale, mener hun:

”Det ser ambitiøst ud, og i mine øjne har det her potentiale som en messe, hvor man gør seriøse forretninger i stedet for den slags meet-and-greet-messe, vi kender fra Gallery,” siger Malin Odenfelt.

Leverandører tiltrækker kunder og omvendt

Franchise-kæden Mr. er i modsætning til J.Lindeberg ikke interesseret i andet end meet-and-greet-konceptet. De er nemlig ikke på messe på den traditionelle måde. For Mr. er hovedformålet med messeudstillingen at informere butikkerne omkring kædens nye tiltag og fremtidige markedsføring.

”Vi har omkring 210 personer, som kommer her fra vores 71 butikker, så det er klart,at det også trækker en stor del af vores leverandører til CIFF,” fortæller Frank Skovgaard, der er adm. direktør hos Mr.

Han understreger videre fordelene ved at samle mærkerne under et tag:

”Vi har en tro på, at i stedet for at vores butikker skal køre rundt til forskellige messer og showrooms, så er det rarere, at det hele er samlet et sted. Og det er det her på CIFF. Det har en synergieffekt, og det er en af hovedårsagerne til, at vi står her.”

LÆS OGSÅ: To verdener på Vision

Også hos Mr. fornemmer man, at CIFF har potentialet til at blive en dybt professionel messe – især på herretøjssiden.

”I forhold til de forrige år er der er kommet væsentligt flere leverandører. Man kan mærke, at der er kommet meget mere fokus på herretøj, og så er det blevet væsentligt mere spændende at udstille på CIFF,” fortæller Frank Skovgaard.