Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Modeuge

CPH kids: Besøgsfremgang trods kortere messe

Hos CPH kids har man oplevet en lille fremgang i besøgstallene - og det på trods af, at man har skåret søndagen væk fra messen.
Hos CPH kids har man oplevet en lille fremgang i besøgstallene - og det på trods af, at man har skåret søndagen væk fra messen.

Rundt omkring på de københavnske modemesser er man ved at gøre status, efter en – umiddelbart – ganske veloverstået modeuge. Hos CPH kids er man i hvert fald godt tilfredse med besøgstallene, der denne sæson nåede 3352 mod 3321 i august 2011.

Virker en fremgang på ca. 30 besøgende ikke imponerende, skal man tage i betragtning, at messen har skåret en åbningsdag fra.

”Vi sammenligner altid august-ugerne med hinanden, og det vil sige, at vi har fremgang på kun tre dage, mod tidligere fire dage. Så vi er meget, meget tilfredse,” skriver messedirektør Sandra Stenderup i en mail til FashionForum.dk.

”Det har betydet en langt mere komprimeret og dynamisk messe. Vi har haft fremgang internationalt på nye markeder, samt på nye udstillende brands,” siger direktøren, der kan mærke at den særlige profil har stor tiltrækningskræft på de rette indkøbere.

”Vi oplever, at vores designorienterede profil og den selektive brandsammensætning tiltrækker nye spændende internationale udstillere, som indkøbere. Det er en stor anerkendelse, at en forholdsvis ny børnetøjsmodemesse som CPH kids, efter kun 6 sæsoner skaber så stor genklang i branchen nationalt, som internationalt. Det er vi naturligvis meget stolte af,” slutter Sandra Stenderup.