Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Modeuge

CPH Kids: Break-even fra sidste august er tilfredsstillende

Modeugen er åbnet og FashionForum laver første status med messedirektør Sandra Stenderup fra CPH Kids.
Modeugen er åbnet og FashionForum laver første status med messedirektør Sandra Stenderup fra CPH Kids.

Det er en indtil videre glad og tilfreds Sandra Stenderup, direktør på CPH Kids, som FashionForum møder ved frokosttid efter messen åbnede i morges.

”Vi havde vores allerførste modeshow i formiddags. Alle var så spændte på, hvad der ville ske. Der var helt proppet, vi havde de rigtige mennesker og det kørte som smurt. Vi havde et budskab og en bevæggrund – og showet var tro mod vores profil. Så det sad i skabet,” siger hun over en hurtig sandwich på messen.

Nye brands
CPH Kids er placeret i Tappehallerne på Carlsbergområdet, et stenkast fra Tap2, modeugens nye officielle showscene. Det er en overskuelig messe, hvor folk kender hinanden og messedirektøren går rundt og hilser. Denne sæson har messen fået en række nye brands, der giver glæde hos Sandra Stenderup.

”Vi har mange nye små, up-coming brands fra udlandet, og det har pressen allerede bemærket. Fx de tyske magasiner Kids Wear og Luna lægger mærke til, at der er små, lækre brands. Det giver en god sammensætning af etablerede og nye,” siger hun og påpeger, at der samtidig er en række brands, der er tilbage igen.

”Vi ser en tendens til, at nogle af dem, der har været i showroom er på banen igen og vil vise deres kollektioner.”

Pressefokus
CPH Kids har generelt et stort fokus på presse. Udover modeshowet flyver messen – ligesom de fleste andre – udenlandske magasiner og pressefolk ind. I morgen, torsdag, afholdes pressefrokosten, der plejer at være et godt udgangspunkt for netværk.

”Pressefrokosten i morgen afholdes med vores mediepartnere. Der laver vi speed dating mellem udvalgte brands og mediepartnerne. Her kan de positionere sig selv og netværke – det har  vi gjort de sidste mange sæsoner, og det er en stor succes hver gang,” fortæller Sandra Stenderup, der har flest skandinaviske og en del hollandske brands på årets messe.

Kortere messe er vejen frem
For første gang har CPH Kids skåret søndagen væk, så messen nu kun er åben tre dage. Og står det til Sandra Stenderup, er det vejen frem.

”Det betyder en mere komprimeret messe, der giver en helt anden dynamik. Vores udstillere kører flere kunder pr. dag, og det tror jeg, er rigtig godt for messen. Jeg tror, det er fremtiden. Fire dage er for lang tid, så alt er egentlig, som det skal være,” bebuder hun.

Men hvad skal der til, før CPH Kids med tilfredshed  skal kunne se tilbage på en god messe rent besøgsmæssigt? August-modeugen måles altid med august-ugen sidste sæson, hvor CPH Kids havde XX besøgende.

”Kan vi ramme besøgstallet fra sidste august plus/minus, er vi rigtig glade. Man skal have i betragtning, at messen ligger super sent i forhold til resten af Europa, så når indkøberne kommer, har de allerede afgivet mange af deres ordrer,” siger hun og afslutter:

”Vi er rosinen i pølseenden, så hvis man skal gøre noget for at få flere indkøbere, skal man rykke hele messen. Så vi forventer det samme og det vil være tilfredsstillende for os. Vi er generelt ret glade.”